/* START ADD READ CONT*/ /* END ADD READ CONT */

9 Nisan 2015 Perşembe

Kitap Okuma Etkinliği

   Merhaba günlerdir yazacağım fırsat bulamıyorum. Geçtiğimiz günlerde hayatını kaybeden Halil Serkan Öz öğretmenimiz anısına böyle bir etkinlik gerçekleştirmek istedim. Ben hep devlet okullarında okudum ama öğretmenlerim konusunda hep çok şanslıydım. Bana çok güzel kitaplar tavsiye ettiler ve sayelerinde çok şey öğrendim bu yüzden onlara çok teşekkür ederim. Halil Serkan öğretmenimizin de öğrencilerine önerdiği bir kitap listesine rastladım çok güzel kitaplar ve bu kitaplar ulaşabildiğim kadar çok kişiye ulaşsın istedim. 

   Etkinliğimiz ise şöyle: 60 kitap olan listeden altı ay boyunca seçtiğiniz kitapları okuyacağız her ay en çok okuyan kişiye listeden istediği bir kitabı hediye edeceğim. Kitapların kalınlıkları farklı olduğu için sayfa sayısını baz alacağım. Etkinliğe katılmak için yapmanız gereken tek şey manolyaozkan@gmail.com dan bana mail atmanız. Tabi ki etkinliği duyurursanız çok çok çok mutlu olurum. Katılımlarınızı 15 Nisan olarak baz alıp her ayın 15'inde sizden okumalarınızı paylaşmanızı isteyeceğim ve en çok okuyanları 20'sinde belirleyeceğim. Umarım çok kalabalık bir okuma grubu oluruz. =)


   
    İşte o kitapların listesi:

1. Karamazov Kardeşler | Fyodor Dostoyevski
2. Yeraltından Notlar | Fyodor Dostoyevski
3. Savaş ve Barış | Lev Nikolayeviç Tolstoy
4. Kroyçer Sonat | Lev Nikolayeviç Tolstoy
5. Madam Bovary | Gustave Flaubert
6. Aşk Üzerine | Stendhal
7. Kayıp Zamanın İzinde | Marcel Proust
8. Körleşme | Elias Canetti
9. Bulantı | Jean Paul Sartre
10. Yabancı | Albert Camus
11. Sisifos Söyleni | Albert Camus
12. Gazap Üzümleri | John Steinbeck
13. Dava | Franz Kafka
13. Şato | Franz Kafka
Listede bu iki kitap tek madde olarak belirtilmiş. Biz de listenin aslına sadık kaldım.
14. Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar | Stefan Zweig
15. Böyle Buyurdu Zerdüşt | Friedrich Nietzsche
16. İnce Memed | Yaşar Kemal
17. Kurt Kanunu | Kemal Tahir
18. Buddenbrooklar - Bir Ailenin Çöküşü | Thomas Mann
19. Nietzsche Ağladığında | Irvin D. Yalom
20. Kolera Günlerinde Aşk | Gabriel García Márquez
21. Büyücü | John Fowles
22. Büyülü Dağ | Thomas Mann
23. Uğultulu Tepeler | Emily Brontë
24. Ulysses | James Joyce
25. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf
26. Niteliksiz Adam | Robert Musil
27. Lolita | Vladimir Nabokov
28. Sebastian Knight'ın Gerçek Yaşamı | Vladimir Nabokov
29. Zorba | Nikos Kazancakis
30. Genç Werther'in Acıları | Johann Wolfgang von Goethe
31. Hikayeler | Anton Çehov
32. Moby Dick | Herman Melville
33. Germinal | Emile Zola
35. Cam Kent | Paul Auster
36. Dövüş Kulübü | Chuck Palahniuk
37. Veba | Albert Camus
38. Aylak Adam | Yusuf Atılgan
39. Tutunamayanlar | Oğuz Atay
40. Don Kişot | Miguel de Cervantes Saavedra
41. Üçleme | Samuel Beckett
42. Ferdydurke | Witold Gombrowicz
43. Kutsal Sığınak | William Faulkner
44. Pastoral Senfoni | Andre Gide
45. Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok | Erich Maria Remarque
46. 1984 | George Orwel
47. Biz | Yevgeni Zamyatin
48. Şiirler | Atilla İlhan
Yağmur Kaçağı
Yasak Sevişmek
Elde Var Hüzün
49. Othello | William Shakespeare
50. Geceyarısı Çocukları | Salman Rushdie
 51. Dilenci | Necip Mahfuz
52. Taras Bulba | Nikolay Gogol
53. Ölü Canlar | Nikolay Vasilyeviç Gogol
54. Teneke Trampet | Günter Grass
55. Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü | Ahmet Hamdi Tanpınar
56. Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu | Italo Calvino
57. Gülün Adı | Umberto Eco
58. Açlık | Knut Hamsun
59. Oblomov | İvan Aleksandroviç Gonçarov
60. Başkalarının Kanı | Simone de Beauvoir



51 yorum :

  1. Dilenci\Necip Mahfuz'un kitabini okumayi dusunuyordum bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne güzel tam yeri gelmiş öyleyse =)

      Sil
  2. kolay gelsin , umuyorum sesinizi duyurabilirsiniz , :D çok hoş bir etkinlik olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım çok fazla insana ulaştırabilirim sesimi =)

      Sil
  3. Ben varım canım, plus'tan da duyuru da yaptım. Umarım bol katılımlı bir etkinlik olur. Hocanızın anısını yaşatırsınız. Google Plus a da katılırsan daha çabuk duyurursun böyle etkinlikeri. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasıın =) Hemen listeye isminizi ekliyorum. Ama bir yanlış anlaşılma olmuş bir kaç yorum ve mail daha aldım bu konuyla ilgili. Halil Serkan Öz benim öğretmenim değildi. Hayatını kaybettikten sonra internette öğrencilerine önerdiği kitapları görünce keşke olsaydı dedim açıkçası. Keyifli okumalar =)

      Sil
  4. Öncelikle başınız sağolsun... Çok güzel ve kapsamlı bir liste... ben okuma şenliklerine katılamıyorum ama listenizden okuduklarımı yazayım... Karamazov Kardeşler, Savaş ve Barış, Madam Bovary, Yabancı, Gazap Üzümleri, Nietzche Ağladığında, Büyülü Dağ, Uğultulu Tepeler, Mrs. Daloway, Genç Werther'in Acıları, Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, 1984, Biz, Taras Bulba, Huzur, Gülün Adı, Açlık... Böyle Buyurdu Zerdüşt'e de başladım ama yarım kaldı bir gün bitirmeyi umuyorum... Kolera Günlerinde Aşk ve Ölü Canlar'da okunacak kitaplarım arasında bekliyor... Size iyi okumalar ve başarılı bir şenlik diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne kadar güzel kitaplar okumuşsunuz. Böyle Buyurdu Zerdüşt benim de başlayıp sonunu getiremediğim nadir kitaplardan. Ben her kitabın zamanı olduğunu düşünüyorum demek ki zamanı değilmiş =) Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim =)

      Sil
  5. Etkinliğiniz çok güzel ve faydalı bir girişim tebrik ederim
    Listeden aylak adamı yada huzur ve saatleri ayarlama enistütüsü kadıköye indimmi bakıcam başarılarınızın devamını dilerim saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizi de ekliyorum listeye =)

      Sil
  6. Merhaba,
    Öncelikle etkinliğinizden haberdar ettiğiniz için çok teşekkürler.
    Şu sıralar tez, makale okumaktan kitap okumaya o kadar zor zaman ayırabiliyorum ki. O yüzden etkinliğe maalesef katılamayacağım. Ama elimden geldiğince etkinlikteki kitapları okumaya çalışacağım.
    Etkinliğinizi blogumda duyurdum.Umarım olabildiğince fazla kişiye ulaşırsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa biliyorum o telaslari biraz o kadar haklısınız ki aylardır çantamda aynı kitabı taşıyorum. Çok kolay gelsin size umarim bir an önce bitirir etkinliğin sonlarinda da olsa bize katilirsiniz =)

      Sil
  7. Liste harika kitaplardan oluşmuş. Etkinlik için tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim katılırsanız çok sevinirim =)

      Sil
  8. Çok güzel bi etkinlik. Ben de okumak istiyorum birlikte. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel hep birlikte çok güzel kitaplar okuyacağız. Bol şans size de ekliyorum listeye =)

      Sil
  9. Çok güzel bir etkinlik olmuş tebrikler :) Bu arada seni takibe aldım :) Bana da beklerim :)

    : http://ataleofbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim =) Bizimle okursanız çok sevinirim =)

      Sil
  10. Ben son zamanlarda yavaş kitap okuyorum ve bu yıl okuma etkinliklerine katılmama kararı almıştım ama çok güzel bir fikirmiş bu. Kayıtsız kalamadım. Sıfır iddia ile ben de varım :) Gerekli duyuruları da yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok memnun olurum =) Önemli olan okumak zaten hem daha küçük bir grubuz zaten belli mi olur belki en cok okuyan siz olursunuz =)

      Sil
  11. Blogunuzun takipcisiyim :) Sizi de kendi bloguma beklerim katılımınız beni çok sevindirir. http://nurundelidolublogu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz =) ilk fırsatta inceleyeceğim blogunuzu =)

      Sil
  12. Kitapların hepsi çok güzel gerçekten. Popüler kültürün içine fazlaca dalmışken insanlar böyle farklı şeyleri okuma listesi yapmak cidden anlamlı olmuş. Dostoyevski ve Camus beni çok etkileyen yazarlardan. blogumda da bahsetmiştim bazı kitaplarından. Bu sefer okuma listemi oluşturduğumdan katılamayacağım. Ama tekrarlanırsa katılmak isterim. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba altı ay boyunca etkinliği sürdürmeyi planliyorum belki önümüzdeki aylarda katilirsiniz =)

      Sil
    2. Tam zamaninda oldu aslinda her ayın 15ini esas alacaktim ben de cok tesekkur ederim =)

      Sil
  13. Merhaba, güzel bir okuma etkinliği bende katılıyorum.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,tesadüfen rastladım blogunuza,süper bir etkinlik,çok ince bir düşünce,kutlarım sizi.Ne mutlu bana ki,listede okuduğum birçok kitap var.Devlet okullarında muhteşem öğretmenlerle okumuş bir eski kuşağım ben de.Artıladım etkinliğinizi ve blogumda da duyuracağım.Teşekkürler,teşekkürler....

    YanıtlaSil
  15. Heyecandan unutmuşum,yazın beni de,okunmayı bekleyen kitaplarım biraz daha bekleyebilir,önce bu listeyi okuyalım bakalım,önceden okuduklarımı da bir kez daha okurum ne olacak.... Aralarında çok gençken okuduklarım var örneğin,bakalım bu yaşımda neler hissettirecekler??? Hem de çocuklarım için klasik bir kütüphane oluşturmuş olurum yeniden.Malum klasiklere pek ilgi duymuyorlar ama Allahtan çok çok okuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuklariniz ne kadar şanslılar hazır bir kütüphaneye sahip olacaklar =) Bazı kitaplar keşfedilmeyi bekliyor ben de zamanında klasiklerden nefret edip Üniversiteye başlayınca sevmeye başlamıştım klasiklerden keyif almaya başladıklarında ellerinin altında olacak ne güzel =) Hoşgeldiniz bu arada =)

      Sil
  16. Hoşbuldum,bir çoğu var zaten ama ne yazık ki belki ileride okurlar diye yazlıkta deppodalar,bir kısmını yarın alacağım,tesadüfe bakın ki yarın sahaf ziyareti için Beyazıt'a gitme planım vardı.Şimdi ne alacağımı bilerek gidiyorum,tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba bende katılmak isterim. Süre uzun kitaplar güzel olunca katılmamak olmazdı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba zevkle eklerim listeye ben de isminizi =) Keyifli okumalar =))

      Sil
  18. heeeey merhabaaa çok sevdiğim leyla seymen'de gördüm. geldim etkinliklere katılmıyorum ama çok hoşuma gitti yaptığınız, öğretmeniniz için ve kitaplar da çok iyi. bugün şimdi son yazıma koydum bu etkinliğinizi. birkaç arkadaşımız daha duysun diye. görüşürüz kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heey selam =) Cok sevindim katiliminiza kitabınızı da seçin yarın başlıyoruz =) Duyurunuz için de teşekkür ederim =)

      Sil
  19. Başınız sağolsun. Liste veren öğretmenler, eskiye döndüm. Lisede felsefe hocamızdan öneri isterdik direk kitap verirdi. Listeden 11 kitap okumuşum. 6 kitapta okumak istediklerimde. Elimdeki kitabı bitirince etkinlik için başlangıç yapabilirim. Davam yada saatleri ayarlama enstitüsi neden olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başımız sağolsun. Ne güzel =) ilerleyen zamanlarda da katılmanız beni mutlu eder =)

      Sil
    2. Selam, saatleri ayarlama enstitüsü henüz bitti. Bakalım listenin devamı gelir mi? Keyifli okumalar.

      Sil
    3. yoksa beni geçiniz mi? Ayın 15 ine az kaldi ama ince bir kitap daha okunabilir sanki =) Belki de bu ayın birincisi siz olursunuz =)

      Sil
  20. Harikasınız, okumadığım epeyce kitap var listede, zamanla okurum umarım. Etkinliğiniz harika gerçekten, okuma etkinliklerine bayılıyorum ama elimde listede olan çok az kitap var, ben uzaktan takip edeyim sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay da hemen bir iki tanesini edinerek baslayabilirsiniz bakarsiniz en cok okuyan siz olursunuz ve bir tane de benden kazanirsiniz =)

      Sil
  21. Merhaba, ben de paylaştım blogumda, okuduklarım pek aza ne yazık ki..

    http://aydinlikyuz.blogspot.com.tr/2015/04/halil-serkan-oz-ansna.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzel hemen seçin listeden okumadiginiz bir kitap başlayın ben bugün 1984e başladım mesela =)

      Sil
  22. Merhaba, çok güzel bir etkinlik oluşturmuşsunuz. Kendimce uzun zamandır klasiklere yönelmeyi istiyorum ama bir türlü okuyamıyorum. Etkinlik benim için güzel bir teşvik oldu teşekkürler :)) Blogumda etkinliği duyurma amaçlı bir tanıtım yazısı yazıcam umarım bir iki güne :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim cok sevinirim paylasirsaniz katilirsaniz daha cok sevinirim ama =)

      Sil
  23. blog dünyasına yeni adım attım sayılır, takip edebileceğim blogları ararken şans eseri blogunuz ve etkinliğiniz ile karşılaştım. takdir edilesi bir etkinlik başlatmışsınız öncelikle tebrik ediyorum. böyle bir etkinliğe ilk adımımı Franz Kafka'nın Şato'su ile atmak istiyorum. umarım beni de listenize dahil edersiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa tabi ki dahil ederim hatta ettim bile hos geldiniz =) kitabı çok merak ediyorum okuduktan sonra yorumunuzu paylasirsaniz da cok sevinirim =)

      Sil
  24. hoş bulduk ve teşekkür ederim:) kitabımı bitirdikten sonra memnuniyetle yorumlarımı sizinle paylaşırım:)

    YanıtlaSil
  25. Acaba katılmak için çok mu geç kaldım?
    Blogunu yeni keşfettim ve etkinliğine bayıldım! :)
    Bende kendi sayfama beklerim.

    Hı çok mu geç kaldım sence? Başlasam mı hemencecik? :))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz asla geç kalmadiniz hemen seçin listeden bir kitap ve başlayın okumaya =)

      Sil